Voor het geval dat u hulp nodig hebt bij een computerprobleem en uw hulp kan niet fysiek aanwezig zijn is de hieronder beschreven methode misschien een oplossing. Volg hiervoor de puntsgewijze beschrijving.
- Deze methode werkt alleen bij een functionerende internetverbinding, dus controleer dit.
- Noteer in het kort uw probleem zodat u het straks makkelijk aan de hulpverlener kunt uitleggen
- Neem contact op met uw hulpverlener en overleg uw probleem en of hij/zij dit op afstand mogelijk kan oplossen.
Zo ja, dan kunt u verder met punt 4 - Klik op onderstaand logo. Er wordt gevraagd of u een bestand wilt downloaden en opslaan. Bevestig dit.
Het gedownloade bestand vind u meestal in de map 'Downloads' - Dubbelklik op het gedownloade bestand om het te starten en volg de aanwijzingen.
Er verschijnt een venster met uw ID en wachtwoord - Neem weer telefonisch contact op met uw hulpverlener.
Deze zal u vragen naar uw ID en wachtwoord welke u doorgeeft. - Hiermee hebt u de hulpverlener toegang gegeven tot uw computer en deze kan nu proberen het probleem op te lossen.
- U hebt ten allen tijde de mogelijkheid de verbinding met de hulpverlener te verbreken door op de Annuleren knop te klikken in het TeamViewer venster.